Návod na opravu poškozených oken ošetřených vodou ředitelnou lazurou

Návod na opravu poškozených oken ošetřených vodou ředitelnou lazurou

Tento postup použijte v případě, že se jedná o poškození projevené loupáním laku, vznikem bublin či jinou podobnou vadou, která zasahuje do dřeva. Práci si je potřeba rozdělit do dvou etap a to Opravy křídel a Opravy rámů. Opravu křídel doporučujeme při větším rozsahu poškození provést mimo objekt, tj. v truhlárně či dílně. Rámy opravit na místě.

Oprava křídel

  • protože se operace provádí venku, musí být venkovní teplota nad +15°C a suché počasí

Poškozenou část zbavte rotačně excentrickou bruskou a nebo odstraňovačem starých nátěrů. Odstraňovač naneste štětkou v dostatečné vrstvě a nechte cca asi 10 minut působit. Po dostatečném změknutí barvy v celé ploše špachtlí odstraňte nátěr. Nepoškoďte dřevo. Je potřeba použít špachtli, která je tuhá a má tupý kovový konec. Pozor, aby odstraňovač nepoškodil nežádoucí plochy. Snažte se odstraňovat nátěr nejlépe na celé straně křídla, příp. však od přiznané spáry k přiznané spáře. Rám nechte uschnout a obruste excentrickou bruskou nebo papírem hrubostí P80 a následně P120. Zbavte křídlo prachu z broušení.

Po broušení naneste impregnaci a nechte dostatečně zaschnout, min. 2 hodiny. Po zaschnutí zlehka obruste brusným papírem hrubostí P220 až P280.

Naneste štětkou základ AM0603/91, nechte min. 4 hodiny schnout a poté obruste brusným papírem na laky, hrubost P220 až P280. Zbavte povrch prachu z broušení. Po očistění prachu naneste vrchní lazuru AZ2330/XX štětcem, zpravidla ve třech vrstvách s časovým odstupem mezi vrstvami do 1 hodiny bez broušení. Barvu si nařeďte vodou dle potřeby 0 až 10%.

Pro konečnou úpravu je vhodné celý rám ošetřit balzámem HH8012 tam, kde nebyl použit nový lak.

popisek

popisek

Oprava křídel

  • protože se operace provádí venku, musí být venkovní teplota nad +15°C a suché počasí

Poškozenou část zbavte rotačně excentrickou bruskou a nebo odstraňovačem starých nátěrů. Odstraňovač naneste štětkou v dostatečné vrstvě a nechte cca asi 10 minut působit. Po dostatečném změknutí barvy v celé ploše špachtlí odstraňte nátěr. Nepoškoďte dřevo. Je potřeba použít špachtli, která je tuhá a má tupý kovový konec. Pozor, aby odstraňovač nepoškodil nežádoucí plochy. Snažte se odstraňovat nátěr nejlépe na celé straně křídla, příp. však od přiznané spáry k přiznané spáře. Rám nechte uschnout a obruste excentrickou bruskou nebo papírem hrubostí P80 a následně P120. Zbavte křídlo prachu z broušení.

Po broušení naneste impregnaci a nechte dostatečně zaschnout, min. 2 hodiny. Po zaschnutí zlehka obruste brusným papírem hrubostí P220 až P280.

Naneste štětkou základ AM0603/91, nechte min. 4 hodiny schnout a poté obruste brusným papírem na laky, hrubost P220 až P280. Zbavte povrch prachu z broušení. Po očistění prachu naneste vrchní lazuru AZ2330/XX štětcem, zpravidla ve třech vrstvách s časovým odstupem mezi vrstvami do 1 hodiny bez broušení. Barvu si nařeďte vodou dle potřeby 0 až 10%.

Pro konečnou úpravu je vhodné celý rám ošetřit balzámem HH8012 tam, kde nebyl použit nový lak.

„Naším cílem je sledovat potřeby zákazníka a na základě těchto poznatků nabídnout optimální řešení při povrchových úpravách dřeva.“

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiustmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniamV, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Využíváme soubory cookies!
Aby náš web fungoval přesně tak, jak má, využíváme soubory cookies, které zpracováváme podle zásad ochrany osobních údajů. Další informace o využití cookies souborů naleznete zde.